torsdag den 24. september 2009

Foredrag

Vi havde møde i Bioteam for nogen dage siden, og der blev der talt en del om, at det ville være fedt hvis vi hver især begyndte at forberede nogle foredrag. De skal handle om biologi og grunden til at vi skal forberede dem er, at vi så kan komme ud og holde foredrag på gymnasier og derigennem skærpe interessen for biologi og gøre lidt reklamer for SDU. Der blev foreslået en del emner, og jeg tror selv, at jeg har slået mig fast på evolutionen. Det er trods alt det mest basale biologiske man kan vælge, og det er altid (synes jeg) interessant at fortælle om. Så når jeg ellers har noget tid til overs, så sidder jeg i denne periode og prøver at få læst op på evolution, så jeg kan bikse en præsentation sammen. Det kommer til at handle om grundlæggende evolution og mekanismerne bag, og så vil jeg bare gerne kunne overføre det til menneskets udvikling. Det vil altså sige, "hvordan er det moderne menneske opstået gennem evolution". Jeg tror nok at det skal blive spændende. 

Så var det jo alligevel ikke spild af penge, at jeg købte den bog om evolution sidste år!

Later

Ingen kommentarer: